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미국 marketing 학회의 이러한 정의(定義)는 유통만을 강조하고 있고, marketing 의 주체를 기업에만 국한하고 있다는 drawback(걸점)을 안고 있었습니다.
1. American Marketing Association ; AMA 1985年 - `(Marketing is) the process of planning and executing the of plannin, pricing, promo...
marketing 관리 보고서
회계학과
2xxxxxx316 이충호
1. marketing 정의(定義)의 變化(변화):1960년에 미국학회에사는 marketing 에 대한 정의(定義)를 “Marketing consists of the performance of business activities that direct the flow of goods and services from producer to consumer or user 이라고 정의(定義) 하였습니다. 이러한 drawback(걸점)을 보완하기위해 AMA에서는 계속해서 marketing 을 새롭게 정의(定義)하고 있습니다. 미국 marketing 학회의 이러한 정의(定義)는 유통만을 강조하고 있고, marketing 의 주체를 기업에만 국한하고 있다는 drawback(걸점)을 안고 있었습니다.
1. American Marketing Association ; AMA 1985年 - `(Marketing is) the process of planning and executing the of plannin, pricing, promotion and ting the of of iteas, goods and services to create exchanges that satisfy intivitual and organizational ohjectives.` ☞ 1985년의정의(定義)에서 변한점은 marketing 의 주체와 대상의 확대!!
2004年 - `Marketing is an organization function and a set of processes for creating, communicating and delivering value to customers and for managing customer relationship in ways that the organization and it`s stakeholders.`
☞ 이 같은 AMA의 정의(定義)는 1985년의 정의(定義)에서고객관계관리추가!!
2007年 - `Marketing is the activity, set of institutions, and proc…(투비컨티뉴드 )





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회계학과
2010011316 이충호
1. marketing 정의(定義)의 變化(변화):1960년에 미국학회에사는 marketing 에 대한 정의(定義)를 “Marketing consists of the performance of business activities that direct the flow of goods and services from producer to consumer or user 이라고 정의(定義) 하였습니다.